Terima kasih daun keladi, silalah bertamu lagi.. Novel , akan datang: Disember 2010

Terima kasih daun keladi, silalah bertamu lagi..  Novel , akan datang: Disember 2010
Sudah terbit Feb 2011

Promo Cinta Sikunang-kunang

Lokasi cinta: Bukit Mertajam (seberang perai),Melaka, New York dan Toulouse (Perancis) Petikan hanya 1/2 bahagian sahaja.
Promo Pengenalan.
Promo Bab 1 Intan Irdina : aku adalah Irdina.(petikan 1-3) Ditamatkan di tempat /situasi yang sama.
Promo Bab 2 Kapten Adam Farqis: aku adalah Adam..Ditamatkan dengan tempat/situasi yang sama.
Promo Bab 3:aku adalah Intan Adeena. Ditamatkan dengan situasi/tempat yang sama..
Promo Bab 4:permulaan bab yang baru. Tiada gantinama 'aku' lagi... (bahagian 1 sahaja)
Promo Bab 5. Cerita mama... (bahagian 1 sahaja)
Promo Bab 6: bahagian 1 sahaja
Promo Bab 7: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 8: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 9: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 10: Bahagian 1 sahaja
Bab Ending.. Bab 10 : Bahagian 9 : akhir bab..
Pendapat pembaca: Lihat Reviews Pembaca.

Followers

Ruang Komentar.. Terima Kasih atas komen/soalan anda..

Monday, March 28, 2011

Terjatuh telefon dan tercabut sim. Logikkah?

Terdapat satu 'adegan' di mana telefon Intan Irdina terjatuh dan simnya terjatuh/terkeluar daripada phone. Dia yang tidak terperasankan situasi itu, sekadar meletakkan kembali bateri dan penutup belakang telefonnya, dan membawa phonenya bersama untuk ber'gerak' menaiki bas ke Kulim. Di atas bas, barulah dia terperasankan telefonnya yang tiak mempunyai signal. Apabila diperiksa barulah dia terperasankan sim kad yang tidak berada di dalam telefonnya.

Ada pembaca yang bertanya, logikkah phone yang terjatuh sehingga menyebabkan kad sim tercabut. Jawapan saya logik sangat-sangat! Adegan sebenar yang terjadi menjadikan saya mendapat ilham meneruskan 'manukrip' dan penulisan saya begitu. Ada suatu ketika, saya sedang 'charge'kan telefon saya di charger di ruang tamu, (diletakkan di atas meja) ketika itu ada seorang anak saudara yang datang ke rumah. Selepas dua tiga jam, saya mengembil kembali phone saya. Macam pelik semacam je, sebab tiada bunyi deringan mahupun sms yang masuk seharian sehinga malam hari, tapi saya tidaklah cenderung untuk memeriksa phone saya. Cuma pelik dan tertanya sendiri. Apabila malam tiba, saya pun memeriksa telefon dan didapati telefon saya tidak mempunyai 'bar' dan 'liputan'... banyak pelik semacam je. Ingatkan pasti ada masalah dengan 'syarikat komunikasi'.. dan hanya menunggu suami balik untuk mempeastikan jika dia juga mempunyai masalah yang sama. Dan yang peliknya, dia tidak mempunyai masalah yang sama! Gagal mencari resolusi. Saya tidak pula memeriksa kad sim, sebab saya tidak terfikirkan telefon saya jatuh ke lantai atau sebagainya, sebab semasa kali terakhir saya lihat, telefon berada di tempat yang sama.

Menjelang tengah hari ke esokkan harinya, saya baru memeriksa telefon saya dan mendapati kad sim tiada ditempatnya. Rupanya telefon saya telah terjatuh ke lantai dengan tidak sengaja oleh anak buah saya. Bimbang dimarahi, dia meletakkan balik bateri ke telefon tanpa menyangka kad sim turut terpelanting keluar. Apabila saya menjengok di bawah meja, barulah saya perasaankan kad ism berada di bawah kerusi! Jadi misteri berakhir!

No comments:

Post a Comment