Terima kasih daun keladi, silalah bertamu lagi.. Novel , akan datang: Disember 2010

Terima kasih daun keladi, silalah bertamu lagi..  Novel , akan datang: Disember 2010
Sudah terbit Feb 2011

Promo Cinta Sikunang-kunang

Lokasi cinta: Bukit Mertajam (seberang perai),Melaka, New York dan Toulouse (Perancis) Petikan hanya 1/2 bahagian sahaja.
Promo Pengenalan.
Promo Bab 1 Intan Irdina : aku adalah Irdina.(petikan 1-3) Ditamatkan di tempat /situasi yang sama.
Promo Bab 2 Kapten Adam Farqis: aku adalah Adam..Ditamatkan dengan tempat/situasi yang sama.
Promo Bab 3:aku adalah Intan Adeena. Ditamatkan dengan situasi/tempat yang sama..
Promo Bab 4:permulaan bab yang baru. Tiada gantinama 'aku' lagi... (bahagian 1 sahaja)
Promo Bab 5. Cerita mama... (bahagian 1 sahaja)
Promo Bab 6: bahagian 1 sahaja
Promo Bab 7: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 8: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 9: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 10: Bahagian 1 sahaja
Bab Ending.. Bab 10 : Bahagian 9 : akhir bab..
Pendapat pembaca: Lihat Reviews Pembaca.

Followers

Ruang Komentar.. Terima Kasih atas komen/soalan anda..

Saturday, April 9, 2011

Sembang-sembang tentang novel...

Saya kurang seronok bersekolah ganti pada hari sabtu. Kehadiran students biasanya akan berkurang. Entah atas apa juga sebabnya. Saya meminta murid saya menghabiskan latihan yang saya beri sebelum ini, sambil itu menerangkan jika ada soalan tentang subjek.

Dan kebetulan ada murid yang bertanya perihal novel saya. Jadi saya menjawab soalan mereka.
Soalan pertama: Adakah novel saya novel cinta, sebab tajuknya sahaja, sudah menyebut tentang cinta? Ialah bunyinya pun, Dimensi Cinta (DC) dan Cinta Sikunang-kunang (CSKK)

Saya jawab: Ya dan tidak. Ya untuk mengandungi elemen cinta. Cintakan sebahagian daripada hidup kita. Seperti kata Leo Buscaglia, Love is alife. Tanpa cinta (kasih sayang) seperti mana pernah disebut dalam hadis, nescaya, seekor kuda betina tidak akan mengangkat kakinya supaya tidak terpijak akan anaknya. Tidak pula untuk mengatakan sepenuhnya novel-novel itu hanya berbicarakan soal "cinta".

Well kata saya, "cinta" bukan mengawal hidup kita..kita yang mengawal 'cinta' supaya kehidupan kita terurus. Lalu saya terangkan apa yang ada di dalam novel saya. Info, bolehlah anda merujuk kepada link-link kepada novel DC dan CSKK.

Niat saya, saya ingin jadikan novel saya berkonsepkan K-Novel (knowledge novel) novel yang bukan sahaja bercerita mengenali watak dan perwatakan, latar tempat, sejarah tempat, tugasan pekerjaan, ilmu perubatan, senibina, muzik dan banyak lagi! Saya percaya, konsep Minda kelas pertama yang dilaungkan kerajaan dan negara, Malaysia, boleh dijayakan jika rakyat kita mulai minat membaca dan mendapat manfaat daripada bahan tulisan yang memberi kesan bukan sahaja kepada jiwa tetapi menjadi terapi minda!

Pendek kata, penatlah juga menjawab pelbagai soalan mereka... Saya berharap, buku-buku saya yang ditempah nanti,(dibeli minggu hadapan) dan dibaca akan berjaya mengubah minat mereka terhadap penulisan novel bahasa kebangsaan(actually dalam novel saya ada juga tulisan bahasa inggeris.. sebab nak bagi natural, mestilah ada kan...) sebab murid-murid saya ni kurang minat membaca bahan Bahasa Malaysia.. (aduhai, anak Malaysia)

No comments:

Post a Comment