Terima kasih daun keladi, silalah bertamu lagi.. Novel , akan datang: Disember 2010

Terima kasih daun keladi, silalah bertamu lagi..  Novel , akan datang: Disember 2010
Sudah terbit Feb 2011

Promo Cinta Sikunang-kunang

Lokasi cinta: Bukit Mertajam (seberang perai),Melaka, New York dan Toulouse (Perancis) Petikan hanya 1/2 bahagian sahaja.
Promo Pengenalan.
Promo Bab 1 Intan Irdina : aku adalah Irdina.(petikan 1-3) Ditamatkan di tempat /situasi yang sama.
Promo Bab 2 Kapten Adam Farqis: aku adalah Adam..Ditamatkan dengan tempat/situasi yang sama.
Promo Bab 3:aku adalah Intan Adeena. Ditamatkan dengan situasi/tempat yang sama..
Promo Bab 4:permulaan bab yang baru. Tiada gantinama 'aku' lagi... (bahagian 1 sahaja)
Promo Bab 5. Cerita mama... (bahagian 1 sahaja)
Promo Bab 6: bahagian 1 sahaja
Promo Bab 7: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 8: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 9: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 10: Bahagian 1 sahaja
Bab Ending.. Bab 10 : Bahagian 9 : akhir bab..
Pendapat pembaca: Lihat Reviews Pembaca.

Followers

Ruang Komentar.. Terima Kasih atas komen/soalan anda..

Sunday, March 13, 2011

Destinasi Sikunang-kunang



Hanya sebuah buku dan magnet 'Langkawi' saya untuk Izan. Sebenarnya mahu hadiahkan dia 'sesuatu yang lain' tetapi sudah tiada dalam simpanan... Jauh perjalanan buku ini, menyeberangi beberapa lautan, ke Rome. Gambar kredit untuk Izan dan Mirko.



Gambar kredit: Hajjah Noraidah... sebenarnya saya mahu serta magnet yang lagi cun tetapi semuanya habis dalam simpanan saya dah.



Sebenarnya, catatan berserta pantun: Terima kasih daun keladi...( lain kali, bisa ditolong lagi) Izan menyatakan : dia tak tahu menjawab pantun.. he he


Gambar kredit : Hajjah Noraidah, Brunei (saya, lupa untuk ambil gambar)



Buku saya ke Rome juga... Gambar: kredit to Shahrizan dan Mirko.







Lama perjalanan buku ini, ingatkan sudah disambar mamat Italy yang saya kira 'romantikus' (maknanya being romantik all the times he he)


Beberapa buah buku saya kirimkan keluar..satu ke Brunei, ke Vannes Perancis dan sebuah ke Rome. Lebih kurang 2 minggu, saya mendapat tahu, buku ke Brunei sudah tiba. Lega! One down, two to go, diikuti dengan Vannes, Perancis. Yang pelik, buku ke Rome, belum sampai-sampai juga. Saya ke pejabat pos, minta dia check kan kiriman tersebut sebab gagal check secara'on line' (dalam hati pulak: buat apa on line kalau gagal berfungsi) kakitangan pejabat pos enggan memeriksa 'trecking' sebaliknya memberi saya nombor telefon untuk dihubungi.. dalam hati , pulak.. tetapi balik rumah, terlupa tentang hal ini.

Esoknya plan mahu menghubungi nombor tersebut, tetapi di wall Fb saya bertulis, buku sudah diterima. Alhamdulillah. Lama juga buku itu 'berjalan', hampir sebulan. Agaknya kalau bungkus saya ke sana, sebulan dalam bungkusan, alamak: lemas ooo. (jadi tak jadilah berbungkus untuk ke Rome)

Sebuah buku saya hadiahkan ke Bukit Mertajam, untuk iera @ Azira yang sudi meminjamkan sajaknya dalam buku saya. Cerita ni lagilah kelakar.. salah saya juga, terlupa menulis kepada dan daripada, dan setem pula (saya pos berdaftar sebab boleh trecking kalau hilang, dan cheaper daripada pos laju yang adangkala tidak juga laju-laju) dilekatkan oleh kakitangan pos. Saya tidak tahu apa yang terkadi, empat hari, buku diterima oleh mama saya di Langkawi, sebaliknya di Bukit Mertajam, boleh pula tak sampai-sampai. (pelik juga, yang seberang laut sudah tiba... penuh tanya) Saya menerima sekeping kad menyatakan ada 'parcel' (actually lama juga terbiar di rumah) rupanya ke pejabat pos, menerima balik 'parcel' sendiri sebab kerani pos salah letakkan setem di bahagian daripada (yang saya tak tulis) jadi mereka fikirkan bungkusan itu dihantar kepada saya... adus.. dan dikirimkan balik kepada penerima yang sepatutnya.. dan akhirnya sampai juga. Misteri berakhir.

1 comment:

  1. baru baca post akak kat sini. =)
    ayat kak nora .....(mahu hadiahkan dia 'sesuatu yang lain') apa yang lain tu kak nora. bahaya tu. =)

    ReplyDelete