Terima kasih daun keladi, silalah bertamu lagi.. Novel , akan datang: Disember 2010

Terima kasih daun keladi, silalah bertamu lagi..  Novel , akan datang: Disember 2010
Sudah terbit Feb 2011

Promo Cinta Sikunang-kunang

Lokasi cinta: Bukit Mertajam (seberang perai),Melaka, New York dan Toulouse (Perancis) Petikan hanya 1/2 bahagian sahaja.
Promo Pengenalan.
Promo Bab 1 Intan Irdina : aku adalah Irdina.(petikan 1-3) Ditamatkan di tempat /situasi yang sama.
Promo Bab 2 Kapten Adam Farqis: aku adalah Adam..Ditamatkan dengan tempat/situasi yang sama.
Promo Bab 3:aku adalah Intan Adeena. Ditamatkan dengan situasi/tempat yang sama..
Promo Bab 4:permulaan bab yang baru. Tiada gantinama 'aku' lagi... (bahagian 1 sahaja)
Promo Bab 5. Cerita mama... (bahagian 1 sahaja)
Promo Bab 6: bahagian 1 sahaja
Promo Bab 7: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 8: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 9: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 10: Bahagian 1 sahaja
Bab Ending.. Bab 10 : Bahagian 9 : akhir bab..
Pendapat pembaca: Lihat Reviews Pembaca.

Followers

Ruang Komentar.. Terima Kasih atas komen/soalan anda..

Wednesday, June 23, 2010

Pasangan kembar seiras....nama watak dalam novel.

 Mengenali ramai pasangan kembar membuatkan saya terfikir akan cerita yang boleh menggambarkan kekalutan jiwa pasangan ini. Kembar seiras umumnya mempunyai paras rupa yang hampir sama, malah kadang2 kelunakan suara juga sama, lenggang dan cara berjalan juga sama. Malah aspek yang paling 'sukar' dipecahkan, mereka juga mempunyai citarasa terhadap makanan, dan pasangan hidup yang sama.

   Saya mengenali pasangan kembar seiras yang merupakan junior saja di Langkawi dulu Wajah yang sama, suara yang sama, tetapi saya lebih rapat dengan kakak kembarnya yang mungkin hanya dipisahkan beberapa minit sahaja (lahir lebih awal sedikit) daripada adiknya. Orangnya keduanya cantik, putih kulitnya, manis orangnya... baik budinya. Cerita saya sebenarnya tidaklah ada kaitan pun dengan kedua kembar ini, cuma fizikal mereka yang sama menjadikan timbulnya idea untuk mencipta cerita ini... (Alhamdulillah dengan izin Allah)  Yang membezakan cuma, yang kakak suka memakai tudung 'plain color' dan adiknya, lebih kepada corak berbunga. Daripada sinilah terciptanya watak, Intan Irdina dan Intan Adeena.

  Saya suka nama Intan (kebetulan sepupu suami, berpangkalkan nama Intan, dua adik dan kakak ) sound so sweet dan mempunyai makna yang juga besar. "Intan" atau diamond. Irdina dan Adeena pula adalah nama anak2 saudara saya. Sengaja saya pilih nama yang hampir sama untuk timbulkan 'klise' dan 'muslihat' dalam cerita saya....

  Nama Adam Falkiss adalah nama anak saudara kawan baik saya, Olis. Selalu dia menyebut atau menceritakan perihal anak saudara sulungnya njadikan saya tertarik sekali dengan nama itu.

 Dzar Sallehhuddin: Dzar adalah nama anak kepada kawan saya, sementara Sallehhuddin adalah nama adik lelaki saya.Dzar mengikut bahasa Rusia bermakna "Raja"

Watak pembantu : yohalis (sebenarnya Olis adalah gelaran kepada /nama manja kepada kawan saya)

Nama Andrea :Italian itu saya cipta sendiri bg menyesuaikan dengan nama dan maknanya mengikut nama Islam.

No comments:

Post a Comment