Terima kasih daun keladi, silalah bertamu lagi.. Novel , akan datang: Disember 2010

Terima kasih daun keladi, silalah bertamu lagi..  Novel , akan datang: Disember 2010
Sudah terbit Feb 2011

Promo Cinta Sikunang-kunang

Lokasi cinta: Bukit Mertajam (seberang perai),Melaka, New York dan Toulouse (Perancis) Petikan hanya 1/2 bahagian sahaja.
Promo Pengenalan.
Promo Bab 1 Intan Irdina : aku adalah Irdina.(petikan 1-3) Ditamatkan di tempat /situasi yang sama.
Promo Bab 2 Kapten Adam Farqis: aku adalah Adam..Ditamatkan dengan tempat/situasi yang sama.
Promo Bab 3:aku adalah Intan Adeena. Ditamatkan dengan situasi/tempat yang sama..
Promo Bab 4:permulaan bab yang baru. Tiada gantinama 'aku' lagi... (bahagian 1 sahaja)
Promo Bab 5. Cerita mama... (bahagian 1 sahaja)
Promo Bab 6: bahagian 1 sahaja
Promo Bab 7: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 8: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 9: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 10: Bahagian 1 sahaja
Bab Ending.. Bab 10 : Bahagian 9 : akhir bab..
Pendapat pembaca: Lihat Reviews Pembaca.

Followers

Ruang Komentar.. Terima Kasih atas komen/soalan anda..

Sunday, June 6, 2010

Michael Jackson & saya

   Sebaik sahaja saya memulakan bab 1, cerita kematian MJ riuh diperkatakan di kaca televisyen dan akhbar. Membesar bersama lagu-lagunya, saya turut merasa kehilangan penyeri hidup saya. Kisah 'Moon Walk'nya menjadi satu tarikan pesona yang sukar dilupakan. MJ menjadi satu kisah motivasi yang saya selitkan dalam cerita saya, apatah lagi latar cerita saya, terselit juga cerita di LA yang menjadi based kepada kisah hidup MJ.

   'Man without soul' itu gelaran saya kepadanya. Dia hidup dengan kegembiraan yang mungkin tidak terdapat dalam jiwanya. Membayangkan rasa bahagia kita tanpa 'soul', actually we're not happy, in that case. Bahagia sepatutnya dirasai dengan fizikal, emosi, rohani dan ingatan/ memori. Dan selalunya kita tidak akan merasai bahagia seandainya kita gagal melepaskan semua perkara yang 'tersendat'; dalam kepala.

   Saya bangga dengan  'Foundation' yang ditubuhkan oleh MJ untuk membantu manusia sejagat. Saya bangga dengan bakatnya. Cuma, kenapa dibiarkan diri kita tanpa 'a healthy soul'?

   Memfokus kepada watak utama, kembar sulung Intan Irdina yang gagal melepaskan 'sejarah silam' yang melukakan dia menghalang dia untuk merasai bahagia. Seperti yang saya sebutkan, 'man without soul', jadi Intan adalah 'girl/woman without soul'...  dia merana kerana membiarkan sejarah mengatur perasaannya, emosinya dan jiwanya. Juga kepada watak, hero saya, Adam Falqis, yang membiarkan jiwanya dibelenggu perasaan cintanya kepada seorang gadis. Walaupun telah mengahwini orang lain, jiwanya kepada gadis yang satu ini...

   Ramai di luar sana yang membiarkan hidupnya dibelenggu perasaan atau memori kepada perkara/sejarah /cinta yang lepas-lepas...  tidak kepada saya. Lifes move on.. The moral of the story, lepaskan cinta yang lama itu, supaya kita tidak hidup seperti MJ yang boleh dikaitkan, "man without soul'...  semoga Allah merahmatinya jika benar dia telah memeluk Islam...

   

2 comments:

  1. hai kak, bila agaknya novel kak akan keluar ya. Tak saba nak baca kisah ini. Tajuknya pun bunyinya klise.

    Ct Batrisya

    ReplyDelete
  2. Well, bergantung kpd Q Lines di penerbitan. Harapnya cepat juga.

    ReplyDelete