Terima kasih daun keladi, silalah bertamu lagi.. Novel , akan datang: Disember 2010

Terima kasih daun keladi, silalah bertamu lagi..  Novel , akan datang: Disember 2010
Sudah terbit Feb 2011

Promo Cinta Sikunang-kunang

Lokasi cinta: Bukit Mertajam (seberang perai),Melaka, New York dan Toulouse (Perancis) Petikan hanya 1/2 bahagian sahaja.
Promo Pengenalan.
Promo Bab 1 Intan Irdina : aku adalah Irdina.(petikan 1-3) Ditamatkan di tempat /situasi yang sama.
Promo Bab 2 Kapten Adam Farqis: aku adalah Adam..Ditamatkan dengan tempat/situasi yang sama.
Promo Bab 3:aku adalah Intan Adeena. Ditamatkan dengan situasi/tempat yang sama..
Promo Bab 4:permulaan bab yang baru. Tiada gantinama 'aku' lagi... (bahagian 1 sahaja)
Promo Bab 5. Cerita mama... (bahagian 1 sahaja)
Promo Bab 6: bahagian 1 sahaja
Promo Bab 7: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 8: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 9: Bahagian 1 sahaja
Promo Bab 10: Bahagian 1 sahaja
Bab Ending.. Bab 10 : Bahagian 9 : akhir bab..
Pendapat pembaca: Lihat Reviews Pembaca.

Followers

Ruang Komentar.. Terima Kasih atas komen/soalan anda..

Wednesday, May 26, 2010

Prolog novel

PROLOG

Cerita mengenai pasangan kembar kerap kali diceritakan. Selalunya mereka dikaitkan dengan rupa fizikal yang sama, mempunyai emosi yang sama, daya minda dan personaliti yang sama. Malah ada yang mengaitkan mereka mempunyai IQ, EQ yang sama. Kecenderungan mereka untuk memilih baju, makanan malah pasangan hisup yang mempunyai personaliti, perwatakan fizikal yang sama. Saya tidak mahu mengatakan hal ini sebagai mitos, kerana banyak asasnya daripada segi sains, logik emosi yang boleh mengaitkab kesamaan kehendak dan kemahuan akal fikiran, emosi dan tarikan fizikal mereka. Barangkali berada bersama, berkongsi rahim dalam ‘kantung kandungan’ yang sama menjadikan mereka begitu akrab, daripada segi dalaman dan luaran…

Saya pernah menemui beberapa pasangan kembar malah triplet yang tidak mempunyai persamaan fizikal, keupayaan mental malah mempunyai personaliti yang pelbagai (multiply personalities).. Ada A begitu, B begini dan C begitu… Saya kenal rapat dengan beberapa pasangan kembar yang ternyata berbeza minat dan kecenderungan walaupun sama rupa fizikal mereka. Uniknya kan?

Pasangan kembar yang saya cipta dalam buku ini seperti Intan Irdina dan Intan Adeena ini seringkali dikaitkan mempunyai rupa fizikal yang sama tetapi mereka mempunyai personaliti dan perwatakan yang berbeza. Sengaja saya mencipta keunikan yang begini supaya kita dapat melihat bagaimana fizikal yang sama ini, kelihatan unik apabila mereka berbeza daripada segi lainnya. Ironinya, mereka jatuh cinta kepada lelaki yang sama…

Cinta mudah diperkatakan, tetapi tidak mudah membuka ruang hati apabila terluka. Ramai antara teman saya yang sanggup membujang kerana dilukai. Agaknya serik atau malas untuk membuka ruang hati untuk diisi semula. Ingatan terhadap ‘insan istimewa’ itu terlalu mendalam untuk dilupakan… Itulah yang berlaku kepada Intan Irdina dan Adam Falqis. Walaupun telah berkahwin dengan Adeena, jiwanya, hatinya masih kepada Irdina.

Adakah Irdina akan membuka ‘ruang cinta’ baru kepada Dzar Sallehhuddin, usahawan Tani atau kepada Andrea, lelaki Itali yang sudah lama membujang setelah kematian isterinya. Adakah masaaih ada peluang Adam untuk membeli hatinya setelah dia kematian Adeena?

No comments:

Post a Comment